Thursday, September 5, 2013

What is moving on? *for all the idiots out there this is for you guys

okay long story short; this is about moving on and what is moving on post ok. You do not text your ex or crush. do not call them. do not text about how much you miss them, or you dream about them. or try to walk down the memory lane "ingat tak kita dulu" punya ayat ok. Nope, we don't do that if we are trying to move on. build a new life and leave the one that is not working for you anymore. 

Understand? If you can do that shit no texting and calling, you are in the right direction. If someone says "try text her dude, maybe she's still angry". No no no, don't do that shit man. Why would ya? For me, miss n kata dia dah maafkan but still dia nak ada hidup sendiri tak ada aku. mula2 aku tak dapat terima. tapi aku hormat dia try tak msg and call. aku meraung dekat blog ni pasal rindu bagai. aku ada la termsg rindu tu, tp tu dulu, aku bodoh. Bengap sangat mesej macam tu and miss n still tak nak kawan dgn aku balik. Hari tu call gelak gila babi dengan dia. Still hari raya aku wish dia tak balas mesej aku. Senang kata wish pon tak lah. Memang dia tak nak kawan langsung dengan aku. Sama jugak dengan korang, diorang boleh je kalau terjumpa tepi jalan tegur. Tapi bukan mcm member rapat sebab korang ada history. Tapi diorang dah maafkan korang, it doesn't mean nak jadi kawan biasa. Kau try la tanya orang, ramai ke yg dapat member dengan ex balik?

Benda ni lagi teruk kalau korang adalah jenis orang yg pukul awek sendiri ok. Dia kalau boleh tak nak tengok muka korang even korang dah insaf bagai. Sebab benda yg lepas boleh minta maaf, but still akan teringat and terasa smpai bila - bila. Seriously, yang kau jenis pukul and dera awek apesal gila?? kan lagi susah. Aku nak tolong pon tak boleh. Aku ni, kesalahan aku selalunya sebab aku in love dengan diorang and try to do something like kissing. Tu salah aku, and itu je pon aku dah rasa serba salah smpai sekarang. Sampai segan nak text diorang  kerana aku segan dengan kelakuan aku yg bengong tu. Kiss her haha... memang bodoh doe, kiss orang. Ada yg buat bodoh. ada yg kiss balik sebab why not., kissing je. tapi still bukan nk ada apa-apa relationship dengan aku. ok tu je la yg aku nak cakap and aku still minta maaf. Tapi kesalahan aku tu tak abuse mentally and physically orang.

Ok tu je lah aku yg aku cuba terangkan. Kalau tak faham leave a comment ok. Aku tolong korang. Aku dah pro dah bab moving on. Been there and done that. Maybe no quite done yet haha... Be a good lesbian if you are, and if not. Good for you. Respect sebab baca blog aku and bukan lesbo haha...

2 comments:

  1. I wanted to be a friend with an ex, sebab guys being guys seronok kawan dengan diorg, but couldn't sebab kalo I talk to him or even see him dia nak couple balik, so I guess, that is a big No-no

    ReplyDelete
  2. he still likes you lah rad za. dia macam still berharap maybe one day you and him boleh couple balik mcam dulu. sayangkan tak boleh kawan balik sebab nak elak benda macam ni? padahal kawan lah yg best, tak complicated and fun :)

    ReplyDelete